Sofie Petersson

Livet i korthet...

Ut på egna äventyr!

Kategori: Mitt liv

Idag har jag gett mig ut på lite egna äventyr, jag har hittat en ridskola! Jag hade ju innan min resa ner hit kollat runt lite på om det fanns några stall i närheten av Marseille och hittade då ett enda i princip.
Så idag har jag varit där på besök, och ja jag hittade, HELT SJÄLV! (Ni som känner mig vet att jag skulle kunna tappa bort mig i mitt eget hem).
Så jag strosade runt ett tag till att börja med och kollade in stallarna. Sedan hörde jag ett väldans väsen och får syn på en ridbana där en massa barn satt på små söta ponnyer och hade lektion! Supersöta ponnyer, mindre söta barn. Säkerheten under denna lektion kan dock diskuteras, jag var lite rädd där ett tag. Efter att ha stått och observerat denna skräckinjagande lek/lektion hittade jag sedan en tjej som faktiskt pratade engelska, jag vart så förvånad! Så pratade med henne och fick lite information om ridskoleverksamheten.Allt lät kanon och mitt hopp började stiga på att faktiskt få rida under min vistelse här. MEN tyvärr så är jag ju då i ett land där INGEN, jag upprepar INGEN pratar franska (ja förutrom den gulliga tjejen jag först pratade med som inte jobbade där). Som sagt kan ingen yrkesversam person i någon form, dvs t ex busschaufförer, telefonfösäljare, RIDLÄRARE tala ens några ord engelska. Jag är väl egentligen inte så förvånad men något besviken måste jag ju säga att jag är. Så hejdå ridlektioner, eller ridning i allmänhet... Fan...
Den gulliga tjejen gav mig dock hennes nummer och sa att jag gärna fick ringa om jag ville hänga med till stallet, så jag tänkte att även om jag nu inte kunde rida pga språkbarriären så kan jag ju åtminstone lukta och klappa lite häst och inspektera folk som rider.
 
Japp det var min dag, imorgon är det fredag och jag har enbart en lektion på dagen, sedan blir det fredagsmys hela kvällen!
 
Puss&Kram
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: