Sofie Petersson

Livet i korthet...

Ytterligare en vecka har förflutit!

Kategori: Mitt liv

Ridningen blev inställd idag... Så tråkigt! Men de har bara ändrat datumet som tur är så nu blir det nästa söndag istället. Det var egentligen ganska bra då jag egentligen måste plugga en hel del idag då jag har två finals nästa vecka. En i franska på onsdag och en i kusen International business på torsdag.
Jag är superstressad som vanligt när det är dags för tenta. Och att jag inom kommande veckor har sex utav dessa så kan ni ju tänka er min stressnivå just nu! Men ska försöka tänka positivt och göra mitt bästa. Det är ju trots allt inte allt som hänger på slutprovet i denna skolan utan de grupparbeten man gjort tidigare räknas också. Så på det viset kan man ju bli lite räddad av de resultaten...
Så idag blir som sagt en pluggdag, fokus på franska samt international business. Och kanske ska jag ta mig ut och träna lite, innan det börjar regna. Det ser aningens mörkt ut idag nämligen och det ska enligt väderrapporten regna.
 
Men igår då, vi gjorde ju vår reklamfilm för Starbucks glass som jag skrev om! Resultatet blev riktigt bra. Jag kan dock inte lägga ut den här då de inblandade troligen inte skulle uppskatta det så mycket, hihi! Men den blev bra och jag hoppas läraren blir riktigt imponerad!
Så när vi ändå var nere på stan igår passade jag och Kristina på att gå på en liten shoppingrunda. Det blev puder från den mycket populära butiken här, Sephora och en puderborste till detta. Kikade även in på Yves Rocher, som har en stor butik här (inte så förvånande då det ju är ett franskt företag) och där fick jag tag in min superbra handkräm. Sedan blev det en termosmugg från Starbucks med Marseille på, tänkte att den skulle vara både praktisk och kul att ha som ett litet minne härifrån. Och sist en inte minst köpte jag ju självklart ett par nya skor! Det är så sjukt billigt med skor här, jag älskar det! Dock får jag nog försöka begränsa mig, ska ju ändå få hem allt också, haha! Men i vilket fall som helst är jag supernöjd med mina skor!
Efter en mycket lyckad och trevlig dag tog jag sedan kvällen med lite popcorn och en bra film. Perfekt lördagskväll, det enda som saknades var såklart min bättre hälft!
 
Hoppas er helg varit kanon, nu ska jag återgå till mitt pluggande! Wish me good luck!
 
Puss&Kram
 
 
De har flyttat parishjulet, det står numera nere i hamnen vid julmarknaden!
 
 
Det börjar så smått bli lite julkänsla Marseille, Starbucks har nu sina julmuggar samt påsar. Söta!
 

Och här har vi skådespelarna samt vår kameraman Jeremy, in action! :D
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: