Sofie Petersson

Livet i korthet...

Vapiano

Kategori: Mitt liv

Middagen på Vapiano igår kväll var kanon. God mat och trevligt sällskap! Det var ju nämligen första gången jag åt på detta väl omtalade ställe. De andra här, förutom Kristina, har nämligen tjatat om detta stället sedan vi kom ner hit till Marseille och de var även mycket förvånade över att jag inte ätit på detta ställe tidigare. Men som sagt nu har jag ju då äntligen tagit mig dig. Och det var väl värt det. Visserligen var jag lite tråkig och åt en Carbonara, men den var riktigt god. Det är lättare att avgöra om man tycker de gör god mat om man tar något som man verkligen tycker om än att chansa och prova något nytt. Men pasta älskare som jag är så ska jag garanterat försöka åka tillbaka en till gång innan hemfärd, och då lovar jag att pröva något lite mer spännande!
 
För övrigt har jag en "ledig" dag idag, dvs att jag inte har några lektioner idag. Men tro inte att jag inte har att göra för det. Har nämligen fått veta vilket företag vårt case ska handla om på finalen som jag har i kursen international marketing cases på lördag. Och ja, jag har en final på en lördag morgon. Det känns ju sådär, men det är ju inte direkt så att jag har så mycket andra helgbestyr i mitt liv här. Så idag har jag spenderat dagen till att förbereda mig inför lördagen samt tagit en sväng ut i parken på en av mina PW/löpturer! Man måste ju ha lite paus i plugget, och framförallt lite frisk luft! Det är ganska kul faktiskt detta med att jag börjat springa. Jag märker för varje vecka att min kondition faktiskt ökar och jag orkar springa längre och längre utan att vila. Det är kul! Hoppas bara att motivationen kommer hålla i sig när jag kommer hem... Det återstår att se, ska försöka hitta den där självdiciplinen någonstans där inom mig och gå iväg och köra ett par pass på Friskis&Svettis i alla fall!
 
Nej nu måste jag fortsätta med mina case förberedelser samt förbereda mig inför en presentation som jag har imorgon i kursen International and european marketing!
 
 Ha det bra!
 
Puss&Kram
 
Mitt fina sällskap under middagen igår, Nathalie och Sofia!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: