Sofie Petersson

Livet i korthet...

Shopping

Kategori: Mitt liv

Idag blev det äntligen lite shopping gjort. Jag har ju hittills inte handlat så mycket här nere, delvis för att jag helt enkelt inte haft orken eller viljan att göra det och delvis för att jag alltid hittat på andra saker att göra istället. Men idag har jag ju då i alla fall shoppat lite, en klänning, ett linne, en julklapp och mössa blev det tillslut. Tyvärr köpte jag även en tröja på marknaden utan att först prova den och självklart satt den ju inte bra alls. Menmen, så kan det gå. Jag var i vilket fall som helst nöjd med mina inhandlade plagg!
När jag kom hem tog jag äntligen tag i det där med att börja packa. Så nu är allt nerpackat förutom de saker som jag behöver de sista dagarna här nere. Jag har så sjukt mycket grejer med mig hit och väskorna är i princip lika fulla som när jag åkte hit, även om jag skickat med både mamma och Mikael saker hem när de varit här och hälsat på. Ojoj! Men jag är glad att jag i vilket fall som helst har två stora resväskor att packa i, även om det inte kommer bli speciellt kul att ta sig till flygplatsen med dessa. Undrar hur det egentligen ska gå till, men jaja det får lösa sig helt enkelt.
 
Igår var vi förresten ute och käkade, Vapiano blev det en sista gång. Jag åt en oxfilépasta som jag tyvärr inte tyckte var speciellt god. Men sällskapet var perfekt och det var en mycket trevlig sista kväll med tjejerna. Nu börjar nämligen folk att åka hem en efter en!
Och snart är det även min tur, underbart! På fredag åker vi, endast tre dagar kvar nu, jeeei!
 
Nej nu ska jag skriva klart inför min SISTA tenta som jag har på torsdag.
 
Ha det!
 
Puss&Kram
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: