Sofie Petersson

Livet i korthet...

Middag!

Kategori: Mitt liv

 
Igår var jag och Kristina ute och käkade. Vi provad en ny restaurang i ett område som vi annars inte brukar äta i. det var riktigt trevligt. Mysig restaurang, trevliga servitörer och god mat. Detta trots att jag var så tråkig så jag åt pizza, men har varit sugen på det ett par veckor nu! Kristina däremot åt musslor, vilket är väldigt populärt här nere. Nästan alla restauranger har dem här, samma sak gäller Marseilles stadsrätt (?) Boullabaise, vilket är en fisksoppa. Tyvärr äter ju jag varken fisk eller skaldjur så jag går miste om dessa upplevelser här nere. Så jag roar mig med att berätta vad alla andra äter för intressant istället för min mat!
 
Har för övrigt precis klivit upp så ska käka lite frukost, försöka plugga lite och sedan göra mig iordning för att åka ner till hamnen och spela in en film. Vi har nämligen ett grupparbete ( inte så förvånande) där vi ska lansera och planera för en ny produkt på marknaden. Så vi har vald att lansera Starbucks egna glass som ska säljas i deras caféer. Så förutom vår rapport om vår marknadsföringsstrategi, marknadsanalyser osv. så måste vi sätta ihop en reklam av någon form för vår produkt. Så som sagt vi har valt att göra en liten reklamfilm som vi idag ska spela in nere i hamnen.
Efter vår lilla inspelning tänkte jag och Kristina passa på att gå lite på stan, kolla lite skor och jag behöver även inhandla en ny väska då min är så gott som utsliten. Inte så konstigt då jag haft den i såå många år så nu ka det bli en update. Hur jag nu ska kunna välja, det finns ju så många olika! Gaaah!
 
Nej nu får det bli frukost här, vi hörs!
 
Puss&Kram
 
 
 
 
Bilderna är tyvärr tagna med min gamla telefon så det är därför de har då dålig kvalité.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: