Sofie Petersson

Livet i korthet...

Cassis!

Kategori: Mitt liv

Internet är tillbaka! Tummen upp för det! Tummen ner får däremot den pågående busstrejken vi har här just nu! Vi är nu inne på dag FYRA av strejk. Vi är så gott som fast här ute på campusområdet. Jippi säger jag bara. Jag behöver åka och handla men det får vänta tills imorgon då jag hoppas att strejken är slut. Men i detta land vet man ju aldrig, de kanske bestämmer sig för strejk imorgon igen...
 
Jag känner inte för att skriva en massa idag då jag måste fortsätta mitt plugg inför min exam i Business Strategy imorgon. Så här kommer istället lite bilder från gårdagen som jag och Kristina spenderade i grannstaden Cassis! Ett förövrigt mycket trevligt ställe och vi hade kanonväder hela dagen lång! Underbart!
 
Bergen på vägen till Cassis
Hamnen i Cassis
Fiskstånd där dessa var sålda, vet inte vad detta är?
Ja, det är 4 december, här är en blandning av julgranar, blommande blommor, stålande solsken och grönt gräs, haha!
Vi satt på stranden
Kristina badade fötterna och påstod att det inte var speciellt kallt, tror henne inte riktigt dock! Haha!
Och ja folk solade I BIKINI! I DECEMBER! Om ni ser de människorna ovanför så förstår ni kontrasterna!
Cassis har mysiga små gator att vandra omkring på!
Och en avslutande bild på den vackra hamnen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: