Sofie Petersson

Livet i korthet...

Ridning i Provence!

Kategori: Mitt liv

På denna gården fanns allt! Här är små söta kaniner i en liten hage!
 
Uppbindningsplats för hästarna
 
Låt mig presentera: Impac, ett litet sött ponnysto med ett glatt humör. Trots hennes storlek var det absolut inga problem att hänga på de stora hästarna. Pigg och framåt tjej!
Och ja, självklart var jag den enda som fick den lilla ponnyn (är man kort så är man). Gissar på att hon skulle bli mätt som en C-ponny hemma i Sverige.
Ridturen var uppe i bergen, kan minst sagt säga att det var en ordentlig klättring vi gjorde på vägen upp. Har dock inga bilder på detta då jag hade fullt upp att parera för grenar och diverse träd.
Matpaus (och rökpaus för vår fransman till ledare) Det här är Mara, en tyska som agerade tolk åt mig under dagen. Supergulligt av henne att översatta åt mig då alla hela tiden pratade franska under turen.
Det är delvis ganska likt de värmländska skogarna faktiskt!
Nöjd som vanligt när jag får rida!
Mara med hennes häst
.
Gården hade en lama....
 
Och en get (?)
Och en gris!!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: