Sofie Petersson

Livet i korthet...

Näst sista dagen

Kategori: Mitt liv

Nu har vi flyttat ut ur vår lägenhet och inväntar vår sista final för denna terminen. Hela dagen har bestått av att packa det sista, städa det sista, utcheckning och sedan en lång resa in till hotellet som vi ska sova på inatt. Som tur var hjälpte Kristina mig med min gigantiska väskor till hotellet, guld värt!
Men nu är i vilket fall väskorna i bagagerummet på hotellet och vi är tillbaka i skolan för att skriva vår sista final. En final som jag i förväg redan skrivit så vi ska egentligen bara skriva av arbetet från datorn till final pappret för hand och sen är vi klara. Hur skönt är inte det?
Så näst sista dagen här nu, eller ja sista dagen skulle man ju kunna säga då vi ska åka till flygplatsen imorgon på morgonen och klockan 12 imorgon går flyget mot Sverige!
Har nog egentligen inte riktigt förstått att det faktiskt är slut, att jag varit här i 3,5 månad och att det nu är slut! Tiden har gått sjukt fort och jag har haft så himla kul och har träffat underbara människor. Jag kommer aldrig att ångra att jag åkte, en upplevelse för livet även om jag nu kan säga att det kommer att vara skönt att komma tillbaka till Sverige.

Så ikväll, vår sista kväll ska vi gå ut och käka, jag, Nathalie och Kristina. Vart återstår att se...

Hoppas allt är bra med er där hemma, snaaart kommer jag heem!

Shopping

Kategori: Mitt liv

Idag blev det äntligen lite shopping gjort. Jag har ju hittills inte handlat så mycket här nere, delvis för att jag helt enkelt inte haft orken eller viljan att göra det och delvis för att jag alltid hittat på andra saker att göra istället. Men idag har jag ju då i alla fall shoppat lite, en klänning, ett linne, en julklapp och mössa blev det tillslut. Tyvärr köpte jag även en tröja på marknaden utan att först prova den och självklart satt den ju inte bra alls. Menmen, så kan det gå. Jag var i vilket fall som helst nöjd med mina inhandlade plagg!
När jag kom hem tog jag äntligen tag i det där med att börja packa. Så nu är allt nerpackat förutom de saker som jag behöver de sista dagarna här nere. Jag har så sjukt mycket grejer med mig hit och väskorna är i princip lika fulla som när jag åkte hit, även om jag skickat med både mamma och Mikael saker hem när de varit här och hälsat på. Ojoj! Men jag är glad att jag i vilket fall som helst har två stora resväskor att packa i, även om det inte kommer bli speciellt kul att ta sig till flygplatsen med dessa. Undrar hur det egentligen ska gå till, men jaja det får lösa sig helt enkelt.

Igår var vi förresten ute och käkade, Vapiano blev det en sista gång. Jag åt en oxfilépasta som jag tyvärr inte tyckte var speciellt god. Men sällskapet var perfekt och det var en mycket trevlig sista kväll med tjejerna. Nu börjar nämligen folk att åka hem en efter en!
Och snart är det även min tur, underbart! På fredag åker vi, endast tre dagar kvar nu, jeeei!

Nej nu ska jag skriva klart inför min SISTA tenta som jag har på torsdag.

Ha det!

Söndag

Kategori: Mitt liv

Söndag igen då, tiden går sjukt fort nu! Idag är dagen tillägnad plugg då jag har en final imorgon i kursen International & European marketing. Försökte även få en del plugg igår gjort men det var lite svårare då jag sov bort mestadels av dagen.
I fredags var vi nämligen ute och käkade, sista middagen med gänget då Filip faktiskt redan åkt hem och resten av oss, förutom Kristina, kommer att åka hem under veckan som kommer.
Men middagen vart trevlig, jag käkade en mycket god pastan och Kristina fick äntligen äta sina musslor ytterligare en gång! Efter middagen kände väl jag egentligen för att gå hem då jag ville vara pigg igår och plugga men jag blev nedröstad och det blev istället utgång. En väldigt lugn sådan för mig, var i princip nykter bortsett från ett par öl. Kvällen blev mycket lång och eftersom jag inte vågade ta en taxi hem i denna stan så stannade jag med de andra tills någon av dem ville åka hem. Kvällen var rolig, missförstå mig inte på den punkten, men kvällen blev ju aningens längre än vad som var min plan och det resulterade i att jag sov bort gårdagen. Menmen sista utgången i Marseille så det får vara värt det!

Hoppas ni haft en trevlig helg, nu ska jag fortsätta med mitt pluggande!

Puss&Kram

Parisehjulet kvällstid nere i hamnen
Juldekorationer!
Lycklig tjej med sina musslor!

På klubben fick vi dessa fina armband, haha :P

Final exam

Kategori: Mitt liv

Positivit idag: Det är endast en vecka kvar tills hemfärd!

Negativt idag: Jag har den värsta examen av de sex kurserna jag läser idag!
Dvs. Business Strategy

Jag är ett nervvrak, minst sagt. Ska bli så himla skönt när denna examen är över, det känns hemskt. Och det är ingen kul känsla att gå in och skriva en final exam med. Men det är som vanligt, bara att göra sitt bästa och hoppas på en snäll rättning och att de på något sätt går vägen med ett godkänt resultat!

Kan också meddela att vi är inne på FEMTE dagens busstrejk nu. Och enligt ryktena kommer denna att fortgå tills januari. Om detta är sant eller inte återstår att se. Vad är det för fel på detta land med alla dessa strejker? Jag har svårt att se att de får någonting ut av det. Jag är glad att jag snart ska åka hem till trygga Sverige, och min bil! Friheten att åka vart jag vill, när jag vill!

Ha en trevlig helg, nu måste jag fortsätta med mina förberedelser inför tentan!

Cassis!

Kategori: Mitt liv

Internet är tillbaka! Tummen upp för det! Tummen ner får däremot den pågående busstrejken vi har här just nu! Vi är nu inne på dag FYRA av strejk. Vi är så gott som fast här ute på campusområdet. Jippi säger jag bara. Jag behöver åka och handla men det får vänta tills imorgon då jag hoppas att strejken är slut. Men i detta land vet man ju aldrig, de kanske bestämmer sig för strejk imorgon igen...

Jag känner inte för att skriva en massa idag då jag måste fortsätta mitt plugg inför min exam i Business Strategy imorgon. Så här kommer istället lite bilder från gårdagen som jag och Kristina spenderade i grannstaden Cassis! Ett förövrigt mycket trevligt ställe och vi hade kanonväder hela dagen lång! Underbart!

Bergen på vägen till Cassis
Hamnen i Cassis
Fiskstånd där dessa var sålda, vet inte vad detta är?
Ja, det är 4 december, här är en blandning av julgranar, blommande blommor, stålande solsken och grönt gräs, haha!
Vi satt på stranden
Kristina badade fötterna och påstod att det inte var speciellt kallt, tror henne inte riktigt dock! Haha!
Och ja folk solade I BIKINI! I DECEMBER! Om ni ser de människorna ovanför så förstår ni kontrasterna!
Cassis har mysiga små gator att vandra omkring på!
Och en avslutande bild på den vackra hamnen!

Suck!

Kategori: Mitt liv

Jag har inte haft internet sedan i torsdags! Eller ja jag har rättare sagt enbart haft facebook sedan dess. Så därför har ju denna blogg blivit lidande. Men så fort de får det att fungera hemma igen lovar jag att ni ska få en update och bilder från helgen!
Nu sitter jag på skolans internet och måste plugga inför min tenta på fredag!

Hoppas allt är bra med er!