Sofie Petersson

Livet i korthet...

Presentation!

Kategori: Mitt liv


 
Precis haft presentation i min kurs International Business. Detta är den sista lektionen för detta ämnet så nu är jag otroligt glad att allt förutom slutprovet faktiskt är klart! Inget mer grupparbete där jag vill slita mitt hår då kommunikationen i gruppen inte varit fungerande överhuvudtaget! (arbetsmoralen mellan de internationella studenterna och de franska är minst sagt olika!) Så jag är glad att det är över trots att jag nu verkligen måste börja tentaplugga på riktigt inför slutprovet.
 
Så nu sitter jag faktiskt på lektionen fortfarande, ja jag vet att jag borde lyssna men jag orkar verkligen inte. Det är fortfarande presentationer och jag har inte en aning om hur läraren tänkt att alla grupper faktiskt ska hinna presentera sina arbeten då vi är på grupp 3 av 10 och ca halva lektionen har redan förflutit. Så ja, den franska tidsuppfattningen slår till igen! Det hjälpte ju inte heller att läraren var sen hit så allt blev försenat. Detta med framförhållning existerar uppenbarligen inte i detta land...
 
Så jag sitter nu och hoppas hinna till min franska lektion 12.45. Annars får jag väl smit i förväg eller något. Franskan är ju bara en timme så det är inte värt att komma sent då man missar alldeles för mycket.
 
Annars kommer dagen bjuda på en tur in till stan då jag måste fylla på mitt busskort samt inhandla en jacka. Det börjar bli lite kallare här nu (eller ja typ 15 grader och typ enbart 8 grader på morgonen istället för 20) så jag måste ha en jacka som jag kan ha till t ex promenader och min inplanerad ridning till helgen. Med risk för att jag annars kommer frysa fruktansvärt. Insåg detta när jag bara har med mig en tygjacka, en skinnjacka och en lite tjockare kappa. Men ingen av dessa är direkt brukbara för ridning eller träning. Så behöver någon form av träningsjacka/vindjacka. Hoppas kunna hitta detta i någon affär, även då jag inte sett en sportaffär överhuvudtaget i denna stan. Kanske är de inte så sportiga som i Sverige?
 
Ja det var nog allt för idag skulle jag tro... Nu kanske jag ska försöka fokusera något på lektionen... Alternativt plugga lite inför finals.
 
Ha det bra!
 
Puss&Kram
 
 
Bild från förra ridturen jag var på i Camargue!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: