Sofie Petersson

Livet i korthet...

Strandhäng och utgång

Kategori: Mitt liv

Helgen är över och imorgon fortsätter vardagen med skola. Den kommande veckan börjar ytterligare två av mina sex kurser, så alltså full vecka måndag-fredag. Har inte heldagar dock så mycket ldeig tid blir det. Har nu letat upp en ridskola på internet som skall ligga inne i stan i princip så ska någon dag under veckan ta mig en lite utflykt för att försöka hitta dessa fyrbenta. Börjar sakna dem nu så bara jag får klappa på en liten polle kommer jag vara nöjd, som ett barn på julafton, haha!
 
Helgen har för övrigt bjudit på strålande väder så vi har i två dagar varit nere på stranden. Första dagen höll vi på att blåsa bort men tappra som vi är så löste vi det genom att lägga oss i ett hörn på stranden med vindskydd runt om. Igår var ni på en annan strand en den blåsiga. Denna låg mer centralt men det var en bit att gå. Riktigt trevligt ställe, fanns både toa och en mindre kiosk om man skulle bli hungrig. Vattnet är tyvärr ganska kallt, typ svensk sommarvatten. Jag är ju också en badkruka kan tilläggas så de andra badade, jag stod med benen i lite halvt. Men har satt som mål att jag ändå måste försöka bada någon dag innan det börjar bli kallare även här nere.
Igår körde vi en riktig utgång också nere i hamnen, Trolleybus hette klubben vi var på och det var riktigt roligt! Bra musik, coola lokaler och ett härligt gäng människor med. Så lång natt, lite krångel med att ta sig hem men väl hemma var det otroligt skönt att få sova. Har mått som jag förtjänar idag däremot...
 
Hoppas ni haft en trevlig helg!
 
Puss&Kram
 
 
Första stranden den blåsiga dagen, fler bilder kommer...
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: