Sofie Petersson

Livet i korthet...

Skola!

Kategori: Mitt liv

Nu har skolan börjat lite mer på riktigt. Än så länge har tre av mina sex kurser dragit igång. Den första hade jag redan förra veckan, den heter "International Business" och ligger i år två av det programmet jag valt att läsa min kurser i.Så den är och kommer troligen fortsätta att vara den enklaste av de jag ska läsa. Denna kurs har jag haft två lektioner av då jag hade den första förra veckan, som jag också i tidigare inlägg beskrev som aningen kaotisk. Idag har jag haft denna lekton igen och som tur är så var denna lektion något mer städad. De franska eleverna var något tystare och läraren fick tekniken att fungera. Kursen är inte så intressant som den är nu, men kanske blir det bättre, är ju trots allt bara andra lektionen. Min grupp i denna kurs funkar ganska bra, det är tre franska studenter och vi andra är tre utbytesstudenter så för det mesta jobbar jag med de sistnämnda då de franska (som vanligt) inte pratar speciellt bra engelska.
Hade ytterligare två kurser som startade denna veckan, "International marketing cases" och "Business strategy". Den förstnämnda verkar vara riktigt svår, speciellt för mig som inte läsa supermycket marknadsföring innan. Men jag har en superbra grupp så det ska nog gå vägen iallafall. I den andra kursen fick jag ett ganska flummigt intryck, mycket teori som jag tror är användbar i framtiden men tyvärr är läraren sådär på engelskan. Men kanske vänjer man sig vid den starka franska brytningen? Allt som allt var denna lektion väldigt mycket mer strukturerad då det enbart är utbytesstudenter som läser den. Det är min teori, så fort det är flera franska än utbytesstudenter verkar det vara röriga lektioner och när det bara är utbytesstudenter är det knäpptyst.
Läraren i denna kurs (han med den franska brytningen) verkar bra, trots det faktum att han vid ett tillfälle visade oss hjärnkirurgi(!) på video för att exemplifiera en sak i sin föreläsning, haha!
 
Ja det var väl den senaste updaten jag har att komma med. Var förövrigt väldigt nöjd över att jag faktiskt igår gjorde riktig mat, potatis, sås och kyckling! Så gott att slippa äta pasta varje dag som jag gjort hittills!
 
Nu ska jag återgå till att vänta på elektrikern som skulle komma kl 14.00. Klockan är nu 14.30 och han har ännu inte kommit. Här mina vänner, i detta land är jag aldrig den som kommer sist! (Till skillnad från hemma) De verkar vara konstant sena hela befolkning i Frankrike!
 
Puss&Kram
 
Alltså ingen mat ser fan god ut på bild, men det var den!
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Imponerad av dina matlagningsskills, du som aldrig lagar mat ;)
    Haha hjärnkirurgi? Hur kan det hänga ihop med ekonomi :)

    2013-09-18 | 15:59:33

Kommentera inlägget här: