Sofie Petersson

Livet i korthet...

Museum!

Kategori: Mitt liv

Igår var vi på en liten tur till ett museum här i Marseille. Det var lite svårt att förstå vad utställningarna egentligen handlade om då självklart nästan all information är på franska. Men vi kunde i vilket fall som helst klura ut att det var tema medelhavets historia. Men jag är ändå facinerad över detta med att de är så himla dåliga på engelska. De lever upp till sina fördomar vill jag lova. Men i vilket fall som helst så var byggnaden som utsällningen var i helt fantastisk! Verkligen ett arkitektbygge, sånt gillar jag. Så efter att jag, Kristina och en indisk kille vid namn
Ishman (?) strosat runt där inne i ett par timmar begav vi oss tillbaka till hamnen där jag mötte upp ett par svenskar som kom ner igår. De ska precis som vi plugga på Kedge BS men kom lite senare då de hade fått fel information om när de började som jag förstod det. I vilket fall som helst så gick vi ut och käkade, pizza blev det denna kväll. Riktigt gott! Efter middagen tog vi ett par öl på en pub i närheten innan vi som bor på campus tog bussen hem till Luminy. Allt som allt hade jag en mycket trevlig dag!
 
Puss&Kram
 
Lite bilder från dagen:
 
Jag och Kristina
 
Takterass uppe på Museumet
 
Från hamnen ser man kyrkan Notre Dame de la Garde
 
Den här skumma statyn står nere i hamnen. Tror det är typ surrealism konst av Dalí...
 
Nere i hamnen finns även en annan konst sak, det är en spegel som är superfin när solen är uppe, Dock gör inte bilden riktigt den rättvisa.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: