Sofie Petersson

Livet i korthet...

Lördag!

Kategori: Mitt liv

Idag har jag, Nathalie och Kristina varit inne i stan och tagit en fika på Starbucks. Vi gick dit då vi ville ha en av deras supergoda tårta MEN såklart fanns den inte idag. Typiskt när man verkligen ville ha just den! Men i vilket fall som helst blev det ett trevligt eftermiddagsnöje.
 
Idag har det också arit lite turbulens här på campus. Det har nämligen varit en skogbrand inte långt härifrån! Så när jag och Kristina tog bussen hem kunde vi åka förbi denna men när sedan Natta kom på bussen därefter fastnade hon liksom på fel sida från där vi bor! Så där satt hon och väntade då vägen var avspärrad. Tillslut släppte brandkåren förbi gående och hon kunde traska den långa vägen hem. Tappert kämpande med desserten till kvällens aktiviteter i handen! Så ett himla pådrag har det varit med brandkår och flygplan med "vattenbomber" som de släppte över skogen osv. Men hoppas nu att de har det under kontroll. Jag började faktiskt tänka på att vad gör jag om den sprider sig? Ska jag kanske packa en väska till mig och Nathalie, in case of emergency?! Haha så jävla typiskt mig att tänka sjuhundra steg framåt, jag vill ju ha med alla mina grejer om vi skulle bli tvugna att evakuera liksom!
 
Strax ska jag och Nathalie bege oss till våra svenska grannar för att ha ett äkta svenskt Knytkalas! Karistinas idé, superkul! Grabbarna står för förrätten, Kristina för huvudrätten, jag och Natta ansvarar för desserten. Men eftersom vi är lika dåliga på detta med att fixa efterrätt så blev det ju inte direkt hemlagat... Men hoppas den är god i vilket fall, äkta inköpt. Hoppas på en bra kväll!
 
Hoppas ni har en trevlig kväll!
 
Puss&Kram
 
Till höger är kakan vi ville ha idag, Kristina åt den senast vi fikade. Så sjukt god!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: