Sofie Petersson

Livet i korthet...

Framme!

Kategori: Mitt liv

Nu är jag framme i Marseille. Solen skiner och lägenheten var kanon! Den har två rum, så jag och Nathalie som är min rumskompis har ett varsitt. Vi delar på badrum och ett kök (pentry). Från våra rum har vi även en varsin dörr ut till vår stora balkong som löper längs med hela lägenheten, så skönt att ha! Med andra ord lever boendet inte alls upp till mina förväntningar, som var låga, utan det överträffar mina förväntningar istället! En glad överraskning.
Mindre glad överraskning är att vi måste fixa en hemförsäkring till vår lägenhet IDAG, annars får vi inte bo här. Blä på det, men vi ska lösa det ikväll (hoppas vi).
 
Jag sitter just nu och väntar på att Nathalie och hennes vän ska höra av sig så vi kan åka till supermarket och handla lite, behöver ha lite mat och framförallt en kudde (!), för det fanns det konstigt nog inte med i vår topplägenhet. De tog en tur ner till stan medan jag däckade i sängen efter min långa resa. Eller ja lång var den ju inte direkt men åkte måndag natt och var framme i lägenheten för några timmar sedan så har med andra ord sovit ca 1 timme på ett dygn vilket gör att resan kändes oerhört lång.
Just det, möttes även av min första kulturkrock då jag skulle med transferbussen till stan från flygplatsen. Där gäller djungelns lag, starkast och snabbast får åka med, annars är det bara att vänta på nästa buss. De är som gamar på dött kött. Kösystem, typiskt svenskt?
 
Nej nu ska jag packa upp de sista av mina grejer i mitt rum, skönt att komma iordning. Ska försöka ta lite bilder när jag fått iordning också så ni får se mitt nya hem.
 
Ha det så bra!
 
Puss&Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: