Sofie Petersson

Livet i korthet...

Trött!

Kategori: Mitt liv

Torsdag idag då. Känner mig ganska sliten då jag för tillfället har mycket skolarbete som jag måste få gjort.
Har idag haft en lektion på förmiddagen, European and International marketing. Helt okej lektion men det är den andra jag har i en den kursen då två tidgare blivit inställda. Så han har istället bokat in dem onsdagsmorgon X2 när jag självklart har en annan lektion så få försöka ta ikapp den lektionen självständigt, suck....Annars har min dag idag enbart bestått av plugg, plus en tur till affären. Plugget består för tillfället av en midterm exam som jag har. Fungerar i princip som en hemtenta är hemma i Sverige. Har fått ett case och ska göra en analys av ett företag och dess omgivning m.m. 15 sidor tills på söndag. Så jag kämpar på, trots min brist på faktiskt kunnande inom marknadföring...
 
Annars var det ju ett tag sedan jag faktiskt orkade skriva något inlägg här. Har varit lite fullt upp plus att jag stundvis inte har haft något internet här i lägenheten! Det har gjort mig oerhört frustrerad! Kan säga att man känner sig väldigt strandsatt här utan internet.
Som tur är löste jag helgen ändå, för jag följde nämlige med Myriah (en amerikans tjej) och hennes två vänner, en amerikanska till och en kanadensiska till staden Arles! Och där fick jag äntligen RIDA! Jag var sååå glad, som ett barn på julafton! De hade nämligen en form av turridning där som vi var med på. Mycket intressant även om jag fick ta en tur med mestadels nybörjare var jag mer än nöjd.
Söndagen på helgen spenderades strosande runt i staden Arles, där fanns mycket att se!
Tågresan hem gick sådär, satt fast i tåget 1,5 timme exta då det gick sönder PRECIS utanför min tågstation!! Hur stora är oddsen för det?!
 
Veckan som gått har mest spenderats med skola men även en middag på stan med mina svenska vänner plus Kristina. Det var nämligen kanadensisk thanksgiving nu i veckan! Så det firade vi tillsammans med Kristina då hon är från Kanada.
 
Orkar verkligen inte skriva mer, är helt slut i huvudet idag efter allt pluggande.
Så, på återseende!
 
Puss&Kram
 
 
Det här är Rondo, min turridningshäst för dagen. Och ja han vilar sig i form för turen, äkta turridningshäst minsann!
 
 
Vår kanadensiska thanksgiving middag!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: