Sofie Petersson

Livet i korthet...

Sverigebesök

Kategori: Mitt liv

Ojoj nu har jag haft fullt upp sedan i fredags då mamma och mormor anlände hit till Marseille! Vi har haft några kanondagar här i staden, bott på hotell, undersökt staden och gottat oss. Vi har sett Notrde Dame de la garde, konstmuseumets byggnader, åkt litet turisttåg, ätit ute och promenerat i nationalparken i Calanques.
Även om det blev en hel del gående som vanligt på stadssemester så var de även mycket vi fick se, även sånt som jag ännu inte hunnit med att göra och se.
 
Men nu har de åkt hem och jag fick dra igång veckan på allvar med ett prov i kursen International Business idag. 40 st kryssfrågor, en del barnligt lätta och andra mer kluriga. Men överlag hade jag en bra känsla så hoppas att det gått vägen. Hade även muntligt prov franska på måndagen och en inlämning i Business Strategy kursen (som btw är den värsta kursen jag läser här nere). Provet idag var ett midterm test, vilket innebär att jag redan gjort halva min tid här nere, shit vad tiden går fort!
 
Nej nu ska jag skicka in min del av ett grupparbete sedan blir det att slöa i sängen med några avsnitt SOA. Är het fast i den serien, det trodde jag aldrig.
Imorgon har min lektion blivit inställd så det blir sovmorgon, lite eget plugg och grupparbete på eftermiddagen. Sedan på kvällen blir det lite barhäng med några hästintreserade faktiskt då jag inte har lektion förrän kvart i två på fredagen. Skööönt!
 
Hoppas allt är bra med er!
 
Puss & Kram
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: