Sofie Petersson

Livet i korthet...

Skriva, skriva och skriva lite mer...

Kategori: Mitt liv

Det är ungefär så jag kan beskriva min vardag just nu. Skrivande i massor. I söndags lämnade jag in mitt stora midterm case, äntligen. Jag har inte en aning om det var bra nog men det återstår att se... Det är inlämnat och det finns därmed inget mer jag kan göra. Dock berättade läraren idag att hon kommer lägga ut betygen offentligt så alla kan se och läsa det. DET tycker jag inte om. Vad är poängen med det? Att vi ska känna någon form av tävlingsinstinkt eller bara för att visa det är är toppen och detta är botten? Pedagogiken i det känns ju sådär.
Lämnade in den igår och idag fick vi en ny gruppuppgift som innebär ännu mer skrivande. Plus att jag ävenhar en del av ett grupparbete i kursen European and international marketing.... Så jag har att göra både imorgon och onsdag. 
För på torsdag ska jag vara klar med allt detta plugg för då tar jag lov och Mikael kommer! Äntligen!
Så han kommer torsdag, som jag längtat. Och sedan på lördag åker vi tillsammans till Paris och stannar där tills onsdag nästa vecka.
Sedan har jag tors-sön ledigt, eller ja jag är snarare den enda som är kvar här så får väl se vad jag roar mig med. Inga planer än så länge iaf. Möjligen en tur till IKEA? I brist på annat, hade jag ju aldrig trott om mig själv, haha!
 
Igår bokade jag även min flygbiljett hem då jag fått datumet för min sista final exam. Så den 13 december, dvs på lucia kommer jag hem gott folk!
 
Hoppas allt är bra med er hemma och att ni haft en trevlig helg!
 
I den lilla charmiga staden där vi var och red, ligger i Camargue distriktet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: