Sofie Petersson

Livet i korthet...

Knytkalas och hotelljakt

Kategori: Mitt liv

I helgen som var hade vi knytkalas som jag tidigare nämnt. Kvällen blev mycket trevlig och med mycket god mat. Till förrätt hade grabbarna fixat skagenröratoast vilket de andra förutom kräsna jag var oerhört lyckliga över. De sa att det var fantastiskt gott! Till middag hade Nils och Kristina sammanstrålat och den ene av dem ansvarat för råstekt potatis och Kristina som är kocken i gänget hade gjort biff och rullat in stekta grönsaker i dessa. Detta var mycket gott, så gott med riktigt kött eftersom jag inte ätit så mycket av det sedan jag kom hit. Efterrätten var det som tidigare nämnt jag och Natta som stod för. Vi hade ju varit och inhandlar en paj med jordgubbar. Supergod! Allt som allt vart det en lyckad kväll, många skratt, alkoholintag och kortspel.
 
Idag har jag inte haft någon lektion då den tydligen var flyttad till en annan vecka. Så jag började dagen med att plugga då jag har en individuell inlämning plus ett franska test på måndag, sedan ytterligare ett prov på onsdag i en annan kurs. Så plugg som sagt blir det även ikväll.
Men idag har jag även hunnit med lite hotelljakt, för imorgon kommer nämligen min kära mor och mormor hit till mig i Marseille! Så för attt det ska gå lite lättare för dem imorgon så letade jag reda på deras hotell idag som ligger vid tågstationen här i Marseille. Ett av de områden som sägs inte vara så trevliga här, men det var inte så farligt, visst lite skumt folk här och där för att jag var tvungen att gå runt hela stationen en gång innan jag hittade hotellet men inget värre. Så efter att cirkulerat runt hela insåg jag att jag gått ut fel utgång. Går man bara ut rätt så var det supernära stationen och superenkelt att hitta. Så det kommer nog gå bra för dem imorgon också hoppas jag.
De kommer som sagt var imorgon och stannar tills på tisdag, ska bli riktigt trevligt!
 
Nu ska jag käka middag och lyssna på Kings of Leons nya album, jeei det har kommit! :D
 
Ha det bra!
 
Puss&Kram
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: