Sofie Petersson

Livet i korthet...

Idag är en stor dag.....

Kategori: Mitt liv

För det är dagen då Mikael kommer hit och hälsar på mig!
Ska bli så roligt och otroligt skönt att ha honom här. Och en hel vecka till och med! Så Marseille nu i två dagar och sedan blir det Paris som jag sagt tidigare. 
 
Hade sista lektionen för veckan idag också, så nu har jag officiellt höstlov! Det var inte igår man hade dt kan jag lova. Har vl egentligen inte haft höstlov sedan jag gick på gymnasiet antar jag. Men i denna skolmiljön är det verkligen välbehövligt då de aldrig verkar sakta ner på tempot. Så jag ska ta en vecka ledigt när Micke är här och sedan när han åker hem blir det att försöka sammanfatta det som vi hunnit gå igenom hittills i kurserna inför mina final exams. Jag kom på att det då kommer attt vara en utmärkt tid att göra det då i princip alla jag umgås här i Marseille med är endera ute och reser eller hemma över lovet.
 
Igår hade min fina vän som jag känt sedan barnsben födelsedag, hela 23 år blev hon. Så ett STORT grattis till Karin! Känns oerhört skumt att ha missat den fördelsedag jag firat de senaste 20 åren... Men jag fanns med henne i tanken och jag skickade henne ett litet kort på posten i alla fall. Alltid kan man göra något!
 
Nlej nu ska jag gå och steka pannkakor! Hittade efter 1 timmes letande i matvarubutiken äntligen jordgubbssylt så nu ska det firas genom att göra pannkakor!
 
Ha ett bra lov ni som har ett sådant, och ni andra får helt enkelt ha det fortsatt bra! Hörs efter att jag varit i Paris!!
 
Puss&Kram
 
Vieux Port (hamnen) i Marseille
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: