Sofie Petersson

Livet i korthet...

Onsdag

Kategori: Mitt liv

 
Då har ännu en dag förflutit här nere i södra Marseille. Det har idag varit riktigt fint väder, även om jag nu tyvärr inte njutit av det alls lika mycket som jag velat. Hade idag lektion på morgonen, International Business och därefter franska lektion, Franskan förbättras faktiskt för varje lektion, nu kan jag säga vad jag gör, i form av aktiviteter såsom ridning. Mycket stolt så jag mer än fördubblar mitt ordförråd vid varje lektion jag har. Detta då med tanke på att jag i princip kunde Bonjour när jag kom hit på sin höjd, haha!
 
Har förövrigt varit ner på stan idag också för att lösa mitt svarta byxor problem. Och jag hittade ett par! Tråkigt nog på Zara men tönkte att vafan, ett par svarta byxor, hur intressant kan det bli. Så var bättre att köra det safe.
Så nu är vardagen räddad, bara ett par höstskor som saknas, sedan är det bara at tuta och köra!
 
Imorgon ska jag med Myriah och troligen några fler som jag inte vet vilka åka till stadshuset här i Marseille. Jag har inte så mycket detaljer om vad vi egentligen ska göra under denna dag förutom att vi ska åka båt, få någon form av välkomnande av någon viktig person och dricka coctails.Så det får bli en update om detta imorgon, Ska även försöka ta lite fina bilder eftersom vi ska ut på havet!
 
Hittade inbjudan till eventet, där står följande:

In order to make you discover Marseille, the Town Hall of Marseille offers you the opportunity to participate to a guided tour of Marseille, followed by a cocktail-reception under the patronage of Mr Jean-Claude GAUDIN, Mayor of Marseille.

Spännande!
 
Allt för idag, hörs imorgon!
 
Puss&Kram
 
Då jag inte har några bilder från dagen, här är min bästa Mikael uppe vid Sacre coer (kyrkan) med utsikt över Paris.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: