Sofie Petersson

Livet i korthet...

"Hemma" efter en vistelse i Paris

Kategori: Mitt liv

Tillbaka i Marseille igen efter att jag och Mikael varit i Paris under några dagar. Micke åkte hem igår och det blev med ens väldigt tomt här i in lilla lya. Men det är ju bara sex veckor kvar, sedan är jag på svensk mark igen.
 
Men Paris då, vi har haft det kanon. Bott på ett superfint hotell, med bra läge och närhet till mycket. Så vi har åkt båt på Seine, sett Eiffel tornet, Sacré Coeur, Notre Dame, Louvren, Triumfbågen, m.m Vi har ätit gott och njutit av varandras sällskap. Så med andra ord har vi gjort allt man "måste" göra när man besöker Paris några dagar. Det enda som var tråkigt att vi missade var Katakomberna, detta för er som inte vet är någon form av underjordisk grav så helt enkelt tunnlar med människoskelett. Spännande! Men man ska väl ha något kvar att göra om det kanske är så att vi kommer tillbaka någon gång. Och ja såklart, Disneyland får ju också upplevas en annan Paris semester dp det inte heller hanns med.
Vädret under vistelsen var varierande, allt från sol och varmt till ösregn och storm, det regnade ett tag i sidled. Men som jag förstått så var detta vädret som var över i princip hela Europa under helgen. Läste även något om att denna storm blivit namngiven, vilket ju betyder att den var tillräckligt kraftig för att vara värd att namnges?
Mina fötter var som vanligt inte alls så nöjda med detta med ännu en massa gå, gå, gå och gå lite mer. Jag ska nog i ärlighetens namn inte åka på storstadssemester nu på några år, typ tio. Om jag ska kunna uppskatta det på bästa sätt igen. Detta med tanke på att de senaste åren bestått av både London under nyår 2012/2013 (har ALDRIG haft så ont i ett par fötter), Aten i somras och nu under hösten trippen till Nice, Monaco och Cannes där det blev en hel del promenad och nu var det ju Paris. Så som sagt nästa semester ska nog bli en äkta charter, slappa, sola och typ inte göra något alls. Sen är jag troligen nog uttråkad för ytterligare en storstadssemester!
 
Denna fredag har dock enbart bestått av en mindre sovmorgon, tvättning, hängning av tvätt överallt i mitt provisoriska hem, plugg och motion. Ja ni läste rätt, motion. Jag har nämligen försökt att hålla uppe det lite nu när jag typ gör ingenting om dagarna förutom plugg och andra onyttigheter. Och tro det eller ej har jag börjar springa, eller ja snarare jogga. Men för att inte chocka min kropp alltför mycket med dessa backar i nationalparken här intill så går jag upp och sedan springer jag hela vägen tillbaka. Detta blir totalt 4,5 km vilket jag tycker duger gott och väl för att jag ska orka hålla motivationen uppe till att göra det några dagar i veckan. Man måste ju börja någonstans, eller hur?
Har senare tänkt mig att jag ska börja springa uppför också, en bit i taget. Bara att hoppas att motivationen håller i sig,.. Men som sagt, jag har ju inte alltför mycket aktiviteter att göra här.
 
Hoppas allt är bra med er! Och ja, jag ska försöka uppdatera lite mer framöver de sista veckorna härifrån.
 
Puss&Kram
 
Utanför Louvren
Utanför Louvren
Bron som är känd för kärleksparens hänglås
La Fayette (köpcenter)
Eiffeltornet
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: