Sofie Petersson

Livet i korthet...

För alla vädertokiga svenskar

Kategori: Mitt liv

Idag regnar det faktiskt, för ovanlighetens skull. Sedan jag kom hit i början av september har det nog bara varit några dagars regn på den perioden totalt. Vilket passar mig alldeles utmärkt! Jag älskar vädret som är här!
Dock är det ju lite tråkigt när man planerat att ta en jogging/promenad tur i parken. Eftersom jag här inte är utrustad för detta väder. Jag har nämligen ingen regnjacka. Och jag känner inte för att bli genomblöt och möjligen sjuk uppe på det. Så jag fick så snällt stanna inne och hoppas på att det skulle sluta regna. Kan meddela att det regnar än. Så den där motionsturen får vänta tills imorgon då det förhoppningsvis inte regnar. Skulle det mot all förmodan göra det ändå får jag väl bli blöt, sjuk, kall och allt vad det nu är, alternativt springa lite fortare, bli lite varmare och komma hem snabbare!
 
Har förövrigt precis klivit ur duschen och väntar på min franska lektion som börjar om 45 min. Jag har gjort läxan tills idag och jag hoppas på att jag blir vald att lämna in den. Min franskalärare har nämligen ett lite annorlunda system där alla förväntas göra sin läxa men endast de som hon väljer ut får lämna in den. Jag har bara lämnat in en gång än så länge så antar att det blir min tur idag. Jag gillar inte riktigt detta system då jag anser att det måste vara svårt för henne att kunna ge oss betyg enbart genom att utvärdera våra insatser muntligt under lektionerna, men jag antar att det är hennes pedagogik helt enkelt. Jag lär mig åtminstone något när jag gör läxan, trots att jag inte alltid behöver lämna in den.
 
Under veckan har jag även fått tillbaka två av mina gjorda midterm-exams. Blev godkänd och lite därtill så jag är otroligt nöjd och lättad över detta! Ett var provet i International Business kursen och det andra var en midterm i form av en "case study" av Chiquita bananer i kursen International marketing cases.
 
Nu ska jag ta och käka en banan och göra mig iordning, ha en trevlig måndag allesammans!
 
Puss&Kram
 
Här är förresten två bilder som visar på hur det förändras utanför mitt fönster sedan jag kom hit, det känns nu snarare som en svensk vår än höst/vinter! Börjar bli väldigt grönt trots att det är november! Skönt är bara förnamnet på detta!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: