Sofie Petersson

Livet i korthet...

Fiskmarknad och söndagsstrosande

Kategori: Mitt liv

 
 
 
Idag har jag och Kristina varit nere i hamnen på den populära fiskmarknaden. Denna är mycket omtalad när man läser om staden Marseille och är en sådan där grej som alla turister här vill se. Så nu har vi checkat av detta på listan av måsten i Marseille, detta trots det faktum att jag inte ens äter fisk och tycker det stinker fruktansvärt.
 Tyvärr tror jag vi var lite sena dit för den var inte alls stor, bara några få fiskförsäljare var kvar. Men antar att om man kommer tidigare på morgonen så är det betydligt fler.
 
Vädret har i vilket fall som helst varit kanon, eller ja det är fortfarande det. Mycket varmt och skönt, Kristina sa till och med att hon skulle haft shorts på sig idag! Riktigt så varmt ansåg jag det inte vara, men sedan är ju jag inte heller typen som springer runt i shorts speciellt ofta.
 
Så efter vårt besök på fiskmarknaden i hamnen strosade vi runt lite på de öde shoppinggatorna i stan (eftersom det är söndag är majoriteten av butikerna stängda), gick upp till Castellane för att se om det var marknad även där. Men tyvärr var den inte där, kanske för att det är söndag eller kanske för att vi helt enkelt var för sent ute.
På vägen tillbaka hem hoppade vi av på ett ställa kallat Obelisque där vi köpte frukt i en liten mysig butik/fruktstånd.
 
Nu ska jag käka lite mat och sedan blir det plugg, franska grammatik och läsning av artiklar om marknadsföring står på att göra listan för dagen.
 
Hoppas helgen vart bra och att ni firat lite Halloween!
 
Puss&Kram
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: