Sofie Petersson

Livet i korthet...

Det där med träning...

Kategori: Mitt liv

 
Jag kämpar på med detta med motion. Jag har ju aldrig varit ett direkt fan av detta med att vara ute och springa så detta är troligen den första gången jag faktiskt hållit uppe min träning på egen hand flera dagar under en kortare tid. Nu låter det ju som att jag aldrig rör på mig i vanliga fall, det är ju inte sant. Jag är normalt i stallet flera dagar i veckan och har ju tidigare i mitt liv spelat både fotboll och innebandy. Så helt hopplös är/har jag inte varit under mitt liv.
Men detta med att jogga har aldrig riktigt varit min grej, tror jag vid ett tillfälle till och med kallat det för självmordsframkallande... Men nu är det skärpning som gäller, eftersom jag inte har någon annan fysisk aktivitet för mig här i Marseille så är det PW/jogging som gäller! Så idag har jag dagen till ära gått 2,5 km i svag uppförsbacke och sedan joggat 2,5 km tillbaka. Vet inte hur bra/dåligt detta är men jämför jag med mina tidigare försök till att börja gå ut och springa är jag riktigt nöjd med min insats.
 
För övrigt har jag precis kommit hem från min franska lektion, idag lärde vi oss lite grammatik plus vad familjemedlemmar heter på franska. Och jag upplever nog franskan som en av mina roligare kurser här, trots det faktum att uttalet är ett rent helvete. Men det går bättre och bättre! Kul att få lite avbrott från business klasserna och istället gå på en språklektion.
 
Planer för veckan är som vanligt pluggande, grupparbeten osv. Men sedan är tanken att jag ska ta mig ner till stan för att gå på en liten shoppingrunda. Behöver verkligen köpa ett par boots, det börjar bli lite tråkigt att enbart gå i endera Converse eller ballerina. Sedan är jag i stort behöv av ett par nya svarta jeans då mina favoritjeans igår gick sönder, utslitna. Må de vila i frid! Så detta kommer bli mitt mission, jag kan inte överleva utan ett par svarta jeans har jag kommit underfund med. Så hoppas, hoppas på att hitta ett par fina och bekväma par på stan!
 
Allt för mig idag... Nu ska jag göra lite mat för vid halv fem ska jag träffa en i min grupp och göra klart vår del av grupparbetet och sedan blir det Business Strategy klockan fem. Känslan inför denna kurs: Skjut mig, ungefär.
 
Puss&kram
 
Min lilla väg som jag utför den så kallade motionen på häromdagen, kvällstid. Fint, eller hur?
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: