Sofie Petersson

Livet i korthet...

Min fina fina Max

Kategori: Mitt liv

Jag saknar min Max, hemskt mycket. Men framförallt saknar jag det att varje dag ha något att göra. Nu måste jag själv varje dag ha fantasi och hitta på vad jag ska göra. Vilket gör mig på något sätt mer stressad än när man vet vad man göra varje dag. Skumt.
Det har nu blivit precis som jag trodde det skulle. Jag tyckte till en början att det faktiskt var ganska skönt men nu har jag typ abstinens, vill rida, vill träna, vill ha en häst. Fan vad drygt att jag nu måste vänta i princip tre år innan det blir någon igen, suck. Menmen sånt är livet, eller vad säger man?
Letar efter en medryttarhäst men problemet är att så fort man letar dyker det enbart upp varmblod, islandshäst, fjording eller liknande. Och visst är det mysigt med det också, men är inte vad jag letar efter. Jag vill hitta en häst som man kan få träna på, jag behöver absolut inte tävla men iaf få rida "ordentligt"...
.
Jaja Massa hästsnack nu men ja det är väl en del av mig och mitt liv, bara att acceptera.
Idag ska jag till ridskolan också, som jag längtat efter att få rida igen men vad blir det då? Jo en förläsning istället. Garanterat lärorikt och intressant men vafan. Det går bra nu?
.
Hoppas ni överlevt början av veckan nu då. Och hoppas resten blir minst lika bra!
// Sofie

Kommentarer


Kommentera inlägget här: