Sofie Petersson

Livet i korthet...

Tidspress

Kategori: Mitt liv

Mitt liv löper på. Jobbat min första vecka förra veckan. Kändes bra, om än något stressigt. Men det löser sig alltid, pengar blir det iaf. Sen vart det helg och tvådagars tävling på ridskolan. Ponnyhoppning, så sekretariatet ena dagen och ute på banan andra. Banan är väldigt mycket trevligare måste jag säga. Då får man ju se lite.
Grillade på lördagskvällen också, så trevligt så.
Men med andra ord så hänger utmattningen i sig även nu. Sen hem från jobbet idag också, blir långa dagar. Sen har de ändrat min arbetstid också så jag kommer numera börja halv åtta. Suck, jag som tyckte det kändes så skönt att få börja i en "lagom" tid. Menmen är ju bara en halvtimme visserligen... Men den känns!
.
Idag kommer Ankis treåringar hem till mig också! De ska bo här över sommaren, hur mysigt som helst. Nu kommer det kännas som hemma igen här på gården. Visserligen är de inte inridna än men pyssla går ju alltid. Och ta promenader, kan vara skönt.
.
Till helgen var det planerat Liseberg med Sanna, Mikael och Eve men nu drog sig Sanna ur så får se om der blir något av. Annars får vi väl försöka hitta på något annat. Jag kan ju inte enbart jobba hela sommren känner jag. Någon form av semester vill jag ha, även om det bara är över en dag.
.
Hoppas det är bra med er alla!
Puss&Kram




Kommentarer


Kommentera inlägget här: