Sofie Petersson

Livet i korthet...

I brist på annat

Kategori:

-
Jag är så förbannat sugen på choklad, chips, godis, popcorn, KAKOR OCH BULLAR till kaffet. Vad som helst onyttigt! Ååååh vad jag är jobbig och bestämt mig för att inte äta sådant under veckorna. Tur att jag har undantag för helgmys iaf, där även fredagar ingår. Det går inte annars. Så med andra ord borde jag väl inte klaga över enbart fyra dagar i veckan utan godsaker men vafan vad svårt det är. Bor även i ett hus där det inte ofta är brist på saker som dessa heller.Inte direkt hjälpsamt.
Mamma gör ett tappert försök nu iaf så får väl se om det blir lite ändring på godsakefronten i huset iaf...
.
Jag överlevde förresten dagen också, kallt som fan men nu är det gjort iaf. Ut med dem imorse, mocka stallet, sopa, fixa maten, rida två hästar, ta in, fylla vatten osv. Är glad om jag slipper allt för många sådana dagar. Ska se över lite lösningar på detta. Synd att man inte har råd med en egen transport.
.
Nu ska jag försöka hitta något vettigt att se på tvn men verkar inte se speciellt ljust ut tyvärr. Hata torsdagskvällar!
.
// Sofie

Kommentarer


Kommentera inlägget här: