Sofie Petersson

Livet i korthet...

Mitt i veckan

Kategori:

Godmorgon!
.
Allt bra med er? Här är allt fint förutom några mindre problem med stallet. Sitter här med Nellan som mysit ner sig i filten och snarkar och sover. Söt den där!
Har som vanligt redan varit ute sedan tidigare och fixat stall. Möttes denna morgon av ett helt stall iaf, vilket är skönt. Igår var jag helt ensam hemma och fick leka byggmästare i stallet eftersom den nya jättehästen haft ner en planka samt massakerat en del av väggen. Roligt häst jag fått in, nej.
Igår var förövrigt en sån där dag då allt går fel, fy fan vad jag krånglade innan jag lyckades laga stallet och då resulterade det i att jag blev försenad till mötet på ridskolan, suck.
På mötet fick vi reda på att Lina fått jobb i gbg och flyttar dit troligen. Så vem ska jag jobba med framöver? Så det var en negativ sak men kul för Lina! Annars diskuterade vi lite kurser som jag kanske ska gå. Däribland kom ridledarkursen upp på diskussion. Så frågan är nu om jag ska göra ridprovet och se om jag kommer in eller  inte. Problemet med den kursen är för det första att den är dyr och för det andra att den är tre veckor under sommaren. Så med andra ord kan jag inte gå den om jag nu får jobb... Menmen det återstår att se om jag ens vågar och framförallt klarar av att få godkänt på ridprovet!
.
Jag tog förresten mod till mig och gick in och lämnade CV i affärerna i Kil i måndags. Gick riktigt bra, hade inget ledigt fram till sommaren men lämnade iaf in CV för sommarjobbet. Så nu är det bara att hoppas!
.
Ha det bra!
Puss&Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: