Sofie Petersson

Livet i korthet...

Nollning

Kategori: Mitt liv

Måste bara börja med att säga att jag är sjukt irriterad över att jag tydligen inte kan blogga från mobilen... Hur dumt är inte det? Då skulle jag ju kunna hålla en mycket bättre uppdatering. Menmen får väl se hur det funkar framöver.
.


Då var det igång. Universitet och självklart nollningen. Första kvällens nollning igår, vart lite lagtävlingar och korvgrillning. Riktigt trevligt och skönt att börja med en nykter kväll.
Skolan verkar toppen, hade en skrämmande första lektion idag men det blir väl bättre när man blir mer insatt förhoppningsvis. Värdetepri var den lektionens namn för er som är nyfikna. Och endel matematiska termer och för er som känner mig vet ni att det är vad jag har allra svårast för tyvärr. Så ingen mjukstart här inte.
.
Så ikväll då, förfest på en studentbar kallad "bunkern" och sedan vidare mot Tempel för studentfest. Vi har fått order av våra generaler att alltid under nollningen bära våra t-shirtar samt ett gult band på huvudet och ett blått band på armen. Snyggt? Nej inte ett dugg. Men det är en kul grej, sen har ju alla något liknande såsom overaller eller andra t-shirts.
.
Ser fram emot ikväll, shit vad kuul!
.
// Sofie

Kommentarer


Kommentera inlägget här: