Sofie Petersson

Livet i korthet...

Lösa hästar

Kategori: Mitt liv

.
Idag möttes jag av en intressant syn när jag skulle åka till jobbet. De två islanshästarna som bor hos oss var ute lösa i trädgården. Rymlingar!
Så vart ju bara att slänga in dem innan jag åkte till jobbet. Tur att de är snälla att fånga, annars hade det blivit att göra.
Blev senare uppringd av mamma på jobbet som meddelade att de rymt igen och det var ett himla liv på allt. Men de lyckades lösa det här hemma iaf. Tydligen smiter de under tråden, trots ström på! De kan de där.
Men nu instängda med extra tråd nertill och ström så hoppas de håller sig inne.
.
Så har som tidigare nämnt jobbat på ridkolan, första lektionerna efter sommaren. Sen tog jag och Malin en ridtur i det fina vädret. Åskan kom allt närmare så vart en mycket kort tur tyvärr. Men det gick bra iaf, både Rizzy och Adonis skötte sig bra.
.
Just det, har ju varit på tvådagars kurs på Strömsholm också. Hästkunskap med föreläsningar av personal från ridskolan strömsholm, veterinärer samt en foderexpert. Mycket intressant och rolig kurs. Trots att det snurrade fint i huvudet på väg därifrån, för mycket info på för kort tid gissar jag på.
.
Hoppas allt är bra med er!
.
Puss&Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: