Sofie Petersson

Livet i korthet...

Berättarladan i Rottneros

Kategori: Mitt liv

Söndag, varför är denna söndag alltid lika jobbig? Knepigt. Med tanke på att jag bara har en veckas jobb kvar nu och i princip ingenting att göra idag så borde det inte vara så segt som det är.
.
Men i vilket fall som helst har jag haft en mycket trevlig helg. Liveshow gånger tvp faktiskt. I fredags vart det ju Diggiloo till och börja med. Trevligt, bra hålligång och show. Var väl bara det där mittenpartiet när showen höll på att förvandlas till en Di Leva konsert som jag vart lite skeptiskt.
Men det var absolut värt att gå på, och att jag fick biljetterna gratis gjorde ju inte saken sämre!
Så igår då, då vart det upp till Rottneros och Västanå teater som satte upp Gösta Berlings saga. Vart bjuden av Mikael på detta. Det var bra, en rolig upplevelse. Väldigt lång pjäs men bra så det gjorde inget. Två pauser mellan akterna som tur var också, träbänkar gör ont att sitta på alltför länge kan jag säga!
Så vi åkte dit till halv fyra på eftermiddagen och åkte därifrån halv tio. Heldag? Japp!
.
Så idag blir det bara lugnt. En promenad med hundarna, lite pyssel med hästarna och bara ta det lite lugnt. Skönt.
.
Hoppas ni haft en trevlig helg!
Puss&Kram
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: