Sofie Petersson

Livet i korthet...

Arbetslös, ett jävla krångel

Kategori:

Hejsan,

som vanligt går det ett tag mellan de tillfällen då jag vill eller orkar skriva här. Som oftast kommer tanken på att skriva något upp vid helt fel tillfällen. Som t ex när jag irriterar mig på något eller liknande.
Så därför har jag på senaste tiden enbart lagt in lite bilder och liknande.

Men någon gång måste det ju bli en liten update om mitt liv. Till att börja med konstaterade jag och Sanna igår att detta år gått alldeles för fort. Vart tog 2010 vägen? det är drygt tre månader till jul liksom! Bromsa lite nu tack?

Igår såg jag en show av Magnus Betnér och han drog då vid ett tillfälle ett skämt i stil med: Och de där tjugoåringarna, de är så jävla glada över att ha tagit studenten. Ja men grattis till arbetslösheten, jubla på. Oj vad jobbigt skolan var buhu. Det enda man gjorde var att fika och hänga med vänner?
Då slog det mig att fan vad sjukt det egentligen är. Vi firar en massor, det är studentfester i massor osv osv. Men det är knappt någon har ett jobb?
Pratade med arbetsförmedlingen alldeles nyss. Jag är inskriven i något som heter jobbgaranti så nu kommer jag bli tvungen att göra en massa olika saker eller praktik för att få ersättning. Lite krångligt med tanke på att jag är vikarie och får hoppa in lite här och där. Vilket i sig iinnebär ännu en faktor av krångel. (Ja jag vet att jag kanske är lite bekväm, men vad fan nu får de väl lugna ner sig?) Jag ska alltså sitta på endera praktik eller ett annat ställe hela dagarna för minimal ersättning. Som praktik alltså en heltid för i princip inga pengar alls, slaveri för fan.

Oj vad lång text det blev... Avslutar därför detta med några bilder på min smöla som bebis, visst var hon söt?

// Sofie




Kommentarer


Kommentera inlägget här: