Sofie Petersson

Livet i korthet...

Bokmal

Kategori:

Har sorterat lite i min bokhylla nu när jag kommit in i en period av att handla böcker. Så plockade bort och rensade ur gamla mappar som jag haft på denna hylla och satte dit några av mina böcker istället. Blev mycket bättre än det var tidigare. Lite mer böcker bara så kommer hela fyllas.
Fick nämligen en trevlig överraskning förra veckan då tre pocket kom som jag tydligen tidigare under hösten beställt av mina två småkusiner. Självklart går även dessa böcker under "Sofie kategorin". Presenterar dem allt eftersom jag läser dem men det går ju att kika på bilden där de finns med.
Min nyinköpta bok som jag läser just nu, ska bli spännande att läsa eftersom den inte riktigt är sådan som jag läste senast.
Senaste boken var "Trasig" av Shy Keenan. Handlade om en tjej som växer upp i fruktansvärda förhållanden av övergrepp och misshandel. En sann historia (såklart) och verkligen gripande. Har upptäckt att jag fascineras av människor som är störda, i detta fall pedofiler. Hur fan kan deras hjärnor egentligen fungera om man anser det att vara okej att våldföra sig på barn?
Men som sagt bra bok, verkligen läsvärd och man gillar denna genre.
// Sofie

Kommentarer


Kommentera inlägget här: