Sofie Petersson

Livet i korthet...

Onsdag

Kategori:

Kan ni tala om för mig hur jag lyckas ha fullt upp trots sommarledighet? Helt otroligt. Menmen det blir väl vad man gör det till. Var igår på ungdomsforum på Idrottens Hus. Var med som hjälpledare från DUS. Det var trevligt som vanligt med nya människor. Vi passade på att ha lite möte med och som det är nu så har vi en hel helg inplanerad under juli där vi ska övernatta på Arnäsgården. Spännande, spännande.

En sak slog mig igår när jag satt på tågstation, som vanligt spanande på alla intressanta människor som vi har i världen. Men då ser jag en hund som ligger fastbunden inne i väntsalen. Min första tanke var: varför har någon lämnat sin hund där? Är hundar tillåtna inne på stationen? Tänk om en hunrädd människa dyker upp?
Medan dessa tankar snurrade i huvudet så dyker en lustig kvinna med ett litet barn upp. Deras uppseende påmin de om en hemlös person ungefär. De kommer i vilket fall, knyter upp hundens koppel och går iväg. Hunden ser förjävlig ut kan jag även berätta, smal, helt raggig och tilltuffsad. Den ser även mycket folkskygg och rädd ut. Den ser hemsk ut alltså. En stund senare kommer de tillbaka, lägger hunden därinne igen och går iväg.
Min undran är då, varför lämnar man en hund som verkar så rädd, inne på en station med massa folk oh bara vandrar iväg som ingenting? Finns det några regler om sådant här eller vad gör man?

Nog om det. Idag blir det ridning nu på morgonen, fixa stallet. Sedan ska jag in till stan för att tillbringa en dag på stan med Micke. Ska byta lite grejer sen studenten. Fick en klocka som var för stor osv. Kvällen bjuder på ett par öl på Ankan, kvackkvack!

Ha en trevlig dag!

Puss & Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: