Sofie Petersson

Livet i korthet...

Konstigt väder?

Kategori:

Hej på er,

jag har tänkt på en sak.. jag verkligen gillar människor som inte följer de svenska normerna. Ni vet de som inte gör som alla andra, de är öppna, de anses av omvärlden som lite "konstiga". Jag tycker nästan att alla bprde vara så. Vi är så himla inställda på oss själv, individualiteten osv. så vi missar att egentligen se varandra. Jag menar vi umgås ju knappt med varandra längre! Och om vi umgås, ja vad gör vi då? JO vi super rent ut sagt.
Sen en annan typisk "svensson" grej som kan kännas störande iböand, ibland inte. Det är detta med att man absolut inte ska framhäva sig själv som bra. Man ska vara lagom, allt ska vara lagom. Varför? Jag tror att fler skulle få ett bättre självförtroende och utvecklas mer som människor om de fick mer cred för vad de gör, tror inte ni? Sen handlar det självklart om vad personen gör med denna, men det är en annan sak.

Har för övrigt precis avslutat min sista ridlektion med mina elever inför sommaren. Ni anar inte vad skönt det känns att äntligen få sova på lördagsmorgonarna! Samt att jag även kan gå ut fredag och ha hela helgen kvar, perfekt!

Träningen med Max igår för Kattis gick super, så duktig så!

Ha en fortsatt trevlig lördag/helg!

Puss & Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: