Sofie Petersson

Livet i korthet...

Söndagsinlägg

Kategori:

Det känns lite som att detta med söndaginlägg lite har tappat sin charm. Kan vero på att jag denna helg skrivit de andra dagarna också.. Men i vilket fall som helst så ska ni fårr ett inlägg. Så ni bakfulla människor har något att göra där ni ligger i sängen allmänt utslagna efter helggen. Jag är inte avundsjuk på er!

För varje hekg som jag har varit hemma nu känner jag vad underbart det är. Vad lång helgen blir och vad bra man mår. Inga större ekonomiska utgifter osv. Ska nog fortsätta ett tag på det här spåret. Dessa månaderna i början av året är ändå så hinla kalla och tråkiga. Uteliv är inget som direkt lockar i minus 20 grader!

Just nu sitter jag och äter våfflor för er som vill veta det. Inget jag egentligen gillar men mat har jag hört är viktigt. Och laga egen mat är ett stort no no... Nu när jag satt här kom jag att fundera på hur många våfflor är egentligen lagom? Vilket är det oerfekta antalet för att bli mätt? Samma sak är det med pannkakor, jag förstår det helt enkelt inte. Och jag känner inte när det varken räcker eller när jag ätit för lite. Ett av dagens alla I-lands problem!

Nej nu ska jag äta upp och sedan gå ut och rida den lilleskrutthästen, ha det bra idag, ladda för en ny vecka!

puss och kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här: