Sofie Petersson

Livet i korthet...

Mmm...

Kategori:

Sitter och äter  min älskade kladdkaka, mm så god! Och självklart till detta ser vi min vän i nöden, kaffemuggen.
Jag tänkte faktiskt idag lämna ifrån mig receptet till den så ni får prova! Är du en riktig kladdkake älskare, då är detta receptet för dig! Ha inte inne den för länge bara, då blir den lika tråkig som alla andra kladdkakor.

Idag är det lördag och jag bloggar, känns skumt.. Men är inne på upptining nu efter min ridtur. Ska stärka mig lite och sedan gå ut igen. Måste ju mocka och så...
Därefter bär det av till duschen för att sedan senare ikväll åka till Karlstad. Bio står på schemat med Karin denna gång. Måste ju se den nya komedin med Hugh Grant. Pinsamt att erkänna men jag bara måste. Vet att den kommer vara som alla andra sådana filmer, menmen en feelgood-film har man ju aldrig dött av! Btw, sett Mamma mia? Ett underbart exempel på en måbra-film!

Nej nu ska jag ta mig en bit till, åååh så gött! Trevlig helg!






Kladdkaka

2½ dl strösocker
2 ägg
125 g smält margarin
1½ dl mjöl
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1  nypa salt

Sätt ugnen på 175 grader, rör ihop socker och ägg och tillsätt därefter allt annat. Grädda i ca 15 min.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: