Sofie Petersson

Livet i korthet...

Jiihaa?

Kategori:

Jag har så himla tråkigt. Ska skriva min rapport till projektarbetet men på något underligt vis så hamnade jag här, ovanligt?
Jag kan helt enkelt inte hitta motivationen, har inget kul i skolan längre så det kan kanske bero på det.. Är inne i en period där det mest inte händer någonting, en transportsträcka enbart. Känns ju måttligt roligt. Är ganska bortkopplad och verkligen inte mig själv när jag är i skolan. Det känns tråkigt men får väl trösta mig med att det ganska snart är slut på eländet.
Matte C verkar gå åt rätt håll i vilket fall. Är ju den jag varit orolig för hela tiden.. Men vi ska inte ta ut något i förskott utan bara jobba jobba jobba så får vi se hur det går!

Idag blir det ingen afrodans, har sådan träningsvärk så det går inte alls det. När jag gick upp ur sängen imorse kunde jag knappt stå rakt. Så mycket drog det i mina vader, haha! Men det är gött, då vet jag att jag lever och har gjort något vettigt.
Tanken är nu att ta ett pass aerobic i Fagerås, med mamma dagen till ära. Ska bli kul att se om hon hänger med! Detta får bli på tisdag då jag hoppas på att mina ben slutat göra ont, annars blir det att träna bort det. Och troligen få ännu mer men det är ett annat problem.
Känns som att jag kommit in i en tid av träning men det är ju nyttigt så vafan. Något träningsfreak behöver man ju inte bli för det ;)

I lördags förresten var det en upplevelse vill jag tala om. Övertalad av Karin blev jag med till en westernfest i Fagrås bygdegård. Min tanke var att visst är det en temafest men att i princip ALLA skulle vara utklädda var väl inte väntat. Men var iaf kul med alla mammas gamla kompisar, alltså i princip enbart medelålders människor. Men faktiskt hade jag riktigt trevligt, det där med att det inte var alls många yngre med det gr det hela bara ännu mer roligt! Men den roligaste kommentaren kom ändå från min barndomskompis pappa:

 "Pass dig, jag är badass"

Jag tyckte det var alldeles för roligt, sen stod han där och dravlade om hur farlig han var och att han kunde släcka någon så fort, så fort. Haha! Kan även nämna att han inom en kort stund fick åka hem. Det låg människor lite här och var sen så talar folk om att ungdomar inte kan bete sig?

Så var det med det, kursen igår var förresten super! Otroligt lärorik och framförallt inspirerande! Känner mig verkligen motiverad till att ta tag i mina lektioner med upplägg och allt nu samtidigt som jag är en erfarenhet rikare.

Men nuså, ännu en gång så får ni ha en bra dag!

Puss & Kram


Ser ni mig i massan av kåbojjsare? ;D

.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: