Sofie Petersson

Livet i korthet...

Efterlyser meningsfullhet?

Kategori:

Måttligt road..
Tisdag nu igen då, eget arbete. Undrar om den där psykologin ska bli klar någon gång? Det vore skönt det! För övrigt en lugn dag, har ju ingen egentlig lektion så om jag vill så kan jag mest finnas på plats. Skönt att inte ha några direkta krav.
Idag händer ánnars inte mycket, ska rida en ordentlig tur är tanken. Han har vilat i två dagar så lär väl vara lite hyper skulle jag tro.

Varje gång jag inser att ännu en vecka har gått känns det underbart. Stressande självklart men fortfarande oerhört skönt. Är just nu i en period av tristess, ingenting känns direkt intressant. Inte i skolan i varje fall, skoltrötthet kanske det kallas?
Pratade med en i klassen igår om att vi faktiskt inte kommer att ha någon skola mer efter sommaren. Hon lät som att hjälp vad ska jag göra då medan jag mer är ååh gud så skönt att slippa detta. Jag tror att vi alla har blandade känslor inför detta, som troligen även alla före oss också haft. Jag ser det som en möjlighet till vad som helst, göra det jag verkligen vill medan andra ser skolan som en trygghet och vet inte vad de ska göra när denna försvinner. Självklart vet inte jag egentligen heller vad jag ska göra men känner mig inte oroad för det, det löser sig är min inställning och så får den förbli!

Nej nu ska jag kila, ha en bra dag!

Puss & Kram




Kul det här med gamla bilder :P

.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: