Sofie Petersson

Livet i korthet...

Onsdag

Kategori:

Ojojoj vad jag är seriöst dålig på att blogga, det är ju helt otroligt! Förlåt mina vänner...

Denna veckan är ingen bra vecka kan jag säga er. Är otroligt trött hela tiden och då blir automatiskt mitt humör det sämsta ever! Stackars min lilla mamma som får ut för allt. Det är det jag säger, vad ska man med barn till?
Som de flesta som känner mig vet är jag inte någon barnmänniska om det inte gäller att lära dem rida. Vill inte och planerar verkligen inte att skaffa barn i framtiden. Så roligt när man diskuterar det där, alla tycker jag är galen! Majoriteten av tjejer tycker exempelvis att bebismage är något som ser helt mysigt ut och liknande, medan jag dessvärre inte alls tycker det.. som det kan va.

Känns btw helt värdelöst att vara i skolan idag, har en enda lektion med närvaro på. De andra tre har vi ingen lärare till så ja, varför är jag här? Men känner att det tyvärr inte är någon idé att åka hem igen, viktig lektion i eftermiddag...

Var ute på promenad imorse med hundarna och det roliga är att det känns som jag har tre hundar. För är man ute och går med Casper och Nellie då kommer Tuva (katten) springandes efter och busar och har sig med de andra, haha! Hon har inte riktigt förstått hur en katt ska vara! Att jag inte har några djur som är som alla andra? :P

Skulle ha varit iväg på tävling på fredag också men tror ni inte den blivit inställd då och flyttad till oktober, hur tänkte de där?! Tolita har en utebana och i oktober kan det ju för fan vara is? snö? Man vet ju aldrig med vädret här i Sverige. Men har iallafal kommit på att det inte är menat att jag ska tävla/träna/ha häst. Alltid något som går emot mig, exempelvis som igår när Max tappar en sko som han tappat ungefär tre gånger innan. Saken är den att han inte kan gå när han är utan sko, bra där!

På måndag har jag även blivit övertalad att åka med klass 1, 2, 3 på Smbe-programmet till Humletorp. Något jag inte alls egentligen känner för... Vet inte riktigt vad vi ska göra mer än övernatta sen ha det ryktas om en badtunna och kanoter, får se hur detta ska gå?
Åker till Stockholm nästa helg också på dus-konferens. Ska bli riktigt kul det faktiskt, trots en annars mycket negativ Sofie!

Hm, vad händer mer i mitt liv just nu tro.. JO jag och Eve är i full gång med vårt projektarbete och det går faktiskt framåt, heja oss! Tänker dessvärre inte avslöja våra planer riktigt än, det får ni höra om senare ;)

Nej nu får det faktiskt räcka!


Puss och Kram <3


Det var ett tag sen nu det :)

Kommentarer

  • evelina säger:

    Miee, ledsen att du får vara själv i skolan :(

    Men angående humletorp, blir det nog bra ska du se :) ska nog inte vara så svårt att hitta på något, ta med dina tre hundar vettja :P

    2009-09-09 | 12:04:37

Kommentera inlägget här: