Sofie Petersson

Livet i korthet...

Tisdagsbok

Kategori:

Har kommit på att det är oerhört tråkigt att skriva blogg i skolan. Har ju inga bilder här mer än några flum från ettan men ja inget som världen behöver se!
Hungrig är jag också, ett fenomen som är ofta är jag skriver blogg, det eller kaffe. Bådar inte gott för framtiden detta, smällfet och kaffeberoende, hihi!

Idag är det ju tisdag vilket jag är ganska säker på att ni är medvetna om. Så det är eget arbete som gäller, ska just nu egentligen arbeta med min etik uppgift ang. livsåsåkdning. Men det är sådana frågor med i denna som man kan bli tokig av om man funderar för mycket på dem. Kan ge några exempel såsom; hur ser din världsbild ut?, människosyn?, grundhållning till livet?. Ja jobbiga saker att tänka igenom eftersom det inte finns några konkreta svar!

Förövrig har jag hoppträning med Max idag och därefter blir det möte med US:en och Rosie (kanslist för Värmlands ridsportsförbund). Ska gå igenom lite mål och liknande för vår styrelse. Hur vi vill arbeta för att utveckla gruppen och agera som ledare på bästa sätt osv. Ja en kurs i miniform med andra ord! Men som det ser ut just nu upplever jag att vår lilla styrelse är i gott samarbete och allt flyter på. Självfallet finns det en del att jbba på men i det hela stora fungerar det.

Veckan kommer att (tro det eller ej) vara relativt lugn. Har nästan inget inplanerat förutom gårdagens möte och dagens aktiviteter. Jobbar ju lördag också men förutom det är veckan perfekt! Ska lägga en massa energi på min lilla häst tänkte jag, så vi kommer i finfin form nu snart!
Har kommit på att det är sånt man kan lägga en massa tid på när man inte har en pojkvän, skönt är det! Veta att det inte är någon som väntar på att man ska bli klar med hästen varje dag för att åka dit osv. Utan bara kunna göra vad jag vill, hur fort jag vill! Okej jag ska väl erkänna att man saknar att ha någon som finns där för en men man lär sig leva med det och fina andra källor för de sociala behoven. Mina kära vänner som är änglar med tanke på allt stöd jag får från dem, puss på er <3

Ojoj massa text idag med, nu ska jag gå in och leta upp en bild till denna text så höres vi en annan dag ;)

Puss och Kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: