Sofie Petersson

Livet i korthet...

Hola chicos!

Kategori:

Spaghetti (stavas det så?) och köttfärssås till lunch i skolan idag, mumma. Ingen annan som direkt hurrar men det är verkligen det bästa jag vet. Klart mammas är bättre men hallå hellre detta i skolan än chili con carne!

Har projektarbetstid nu, vilket jag har fem gånger i veckan. Otroligt segt med tanke på att jag och Eve egentligen har allt arbete efter att vi genomfört vår resa. Så nu sitter jag här och gör absolut inget vettigt. Eve är inte här, Natta är inte här och Emilia har lektion, vad gör man? Jo man skriver blogg och annat onödigt när jag egentligen skulle kunna ta tag i allt annat som är släpande. Men nu ska jag bli bättre på att ta livet så som det kommer, så skit samma!

Helgen har varit super, är på bättre humör än jag varit på otroligt länge! Så skönt är det att bara ta det lugnt, slippa bakfylla och känna att man verkligen har tid över tilll sådana saker som oftast blir lidande just på grund av tidsbrist. Såsom städa, eller vad säger ni? ;)

Idag väntar en heldag i Karlstad, inte direkt överförtjust men det får gå. Har skola till tio över fyra sen blir det ner på stan för att käka något med Lina för att sedan slutligen bege mig till Idrottens hus för DUS möte. Alla dessa möten, ja jag vet! Men har kommit på att det är bra erfaremheter för senare skeden i mitt liv. Allt ideéllt arbete som jag lägger ner kommer förhoppningsvis löna sig i slutändan, likaså alla kurser, konferenser och föreläsningar jag är på. Det tar mycket tid men det får det vara värt!

Oj vad jag skrev helt plötsligt, skönt då är lite av tiden borta medan jag väntar på lunchen, ha en bra dag!

<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: