Sofie Petersson

Livet i korthet...

Att tänka, vad är det?

Kategori:


God morgon!


Tisdag idag och det är tänkt att jag ska jobba som en galning idag. Ska bara komma igång.. Snart snart...

Sitter just nu och kikar på bilder från Eves mammas Bali resa. Mycket fina och facinerande bilder!  Vill också åka så långt. Det blir ju en helt annan kultur desto längre bort man kommer.  Men Cypern ska bli trevligt det med även om det mestadels är en riktig sol, bad och fest resa :) Turist som man är!
Igår hade jag och Eve en diskussion om vad man egentligen borde göra och vi kom fram till att något som vore oerhört häftigt är ju att åka på en äventyrsresa! Åka flodrännimg (heter det så) och gå och vandra och sådana saker. Uppleva världen helt enkelt, det vore något det ni! Det får vi ta i framtiden när man har mer pengar och framförallt mer tid.

Var till vårdcentralen imorse, igen! Var ju där förra veckan för att jag var tvungen att ta ett blodprov men när jag kommer dit får jag inte ta det för att jag inte var fastande, suck. Lurad av min mamma. Men iallafall fick jag då istället dra mig dit idag för att ta det där jävla provet. Kommer dit, hur myckeet folk som helst och självklart är det jag och pensionärerna som sitter i vänten till lab. Jag funderar på är det så att alla penisionärer är sjuka eller har de bara dåligt att göra?

dag regnar det förresten, så sjukt deprimerande. Men man ska väl inte klaga med tanke på att det har varit hur bra väder som helst nu ett tag. Sen är det ju bra för marken och allt om det kommer lite regn så att det växer och grusvägarna slutar att damma. Så slipper min bil se ut som sju svåra år också, sen slipper jag tvätta den just nu också (:

Idag blir det förresten skola sen hem fixa allt för att sedan åka till ridskolan och träna med Madmax. Får se hur ADHD hästen klarar sig idag.

Ni får ha en bra dag gott folk ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: