Sofie Petersson

Livet i korthet...

Jobba, oooooh yes!

Kategori:

Nu har jag kommit på en smartis, jag bloggar, kollar facebook och allt annat nu. Och på så vis kan jag jobba sen utan att distraheras, vad tror ni om det? :)
Nää kommer troligen inte fungera men det är ju värt ett frösök iaf! För idag ska jag och Eve skriva arbeten så det ryker om tangentborden, så det så :) Och ja Natta du får vara med du med ;)

Kallt som bara den är det också, när ska värmen komma? De har nämligen stängt av värmen här i skolan unde de dagarna då det var så varmt men det har ju nu blivit kallare ute och jag håller därmed på att frysa ihjäl. Brrrrrrr!!

Annars händer inte så mycket idag, ska väl ha med Max till ridskolan ikväll. Sen blir det sova sova säng säng säng säng.
Har lovat Karin och sällskapa henne till Stockholm på söndag också! Vi ska hämta hennes föräldrar som varit i Kroatien under veckan. Har en känsla av att det kommer bli ganska långrandigt så det blir till att ladda upp med datorn, godis och dricka :)

Kom att tänka på en sak när jag såg Lidl reklamen på teven igår, vi tycker här i Sverige  att Lidl är en lågprisaffär med knepiga varor (eller är det bara min åsikt?). En affär som jag iaf inte i första taget åker till för att handla i, billigt eller inte. Men det konstiga är nu att om man åker utomlands så är Lidl det enda stället som känns säkert att handla i. Hur kommer sig detta?
När vi var till Kroatien åkte vi genom Tyskland och där hade de Lidl och jag var överlycklig, ett ställe man kände igen! Man är allt bra dum egentligen. Men jag har något minne av att detta har att göra med vårt soociala patos (var det så det hette?). Nu är jag inte säker men har för mig att vi pratade om det på religionen....

Jaja men så är det, nu ska jag övergå till kaffedrickande så får vi se om vi hörs senare!

Ciao <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: