Sofie Petersson

Livet i korthet...

Tisdag,

Kategori:

Hej på er, vill ni höra något otroligt? Jag är glad idag, och vet ni varför? JO självklart för att min kära snö är här! Oj oj oj så glad jag blir. Och ja jag vet att ni som läser detta sitter och tänker, är hon galen? Men icke förstår ni för vad vore Sverige utan en riktig vinter med snö? Jag vill ha en overall och gå ut och leka i snön men jag får nog ta och lugna mig tills jag kommer hem. Fast jag har ju inte någon overall, bajs. Jaja men det funkar ju lika bra med termobyxor och jacka skulle jag tro :)

Idag blir det skola, där jag ska vara grymt effektiv idag har jag bestämt. OCH jag SKA bli klar med åtminstonde PL arbetet sen flera veckor tillbaka. Och oavsett vilket betyg jag kommer att få så har jag bestämt mig för att vara nöjd. För tydligen var jag förr en positiv människa ;)
Efter skolan blir det bort från slasket i stan och hem till snön (jo det ät visserligen snö i kd också men inte lika mycket). SKa ut och rida idag men Anna som ska komma och rida Jossan så det blir Molly för mig. Skojj! Det var längesen jag hade det busfröet nu men det ska nog gå bra, jag landar ju mjukt om jag åker av ;)
Sen blir det ju som vanligt min ridlektion ikväll, hoppning står på schemat. Något som jag inte gjort med någon annan häst än min egen på väääldigt länge så vi får väl se hur det går!

Jag är förresten glad idag, eller ja just nu iaf, även om det satt en snorunge bakom min plats i bussen och dampade men sätet så jag inte kunde sova på hela vägen till Kil DÅ var jag inte för nöjd men när jag kom in till stan och tog min kära promenad till skolan i snön blev jag otroligt glad! Tänk vad lite snö kan göra (:

Nej nu ska jag sluta tjata med er, ha en bra dag och snälla gå ut och hoppa lite i snön, det behövs ;)

PUSS <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: