Sofie Petersson

Livet i korthet...

Mobbning?

Kategori:

Okej jag tänkte att jag skulle skriva lite om hur jag ställer mig till detta med mobbning. Och jag kan säga att detta är allt förutom okej. Det ska inte behöva finnas personer som mobbar och det ska absolut inte behöva finnas människor som blir utsatta för detta! Speciellt hemskt är det ju när det sker i skolan eller inom sporten. Det finns faktist folk som är rädda för att gå till skolan, som inte ens vågar gå dit. Sen finns det ju de som uthärdar och är starka och går ändå. Vad är meningen med detta? Varför finns det människor som vill förstöra för någon annan. När mobbning sker i skolan kan fakltist det vara så illa att det drabbar den utsattes framtid. Kanske orkar inte denna med skolan och hoppar av, får inget jobb och kommer ingenstans i livet. Hur kan man vilja att någon ska drabbas av det? Jag vet att jag i vilket fall inte skulle kunna önska någon den framtiden.
Jag skulle vilja be er alla som är den där "coola" killen/tjejen i skolan att bara sluta, väx upp, skaffa er ett liv och sluta gör andras till ett helvete! Ja jag vet vissa kan inte växa upp men försök då åtminstonde för fan!

Oj, såhär seriös har min blogg nog aldrig varit? Men men någon gång måste vara den första (:

Ha det bra!



Vill du bli utsatt för detta? Tänk!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: