Sofie Petersson

Livet i korthet...

Godmorgon!

Kategori:

Kanske gentligen är lite sent för att säga god morgon men jag var hemma från skolan idag så jag tycker jag har rätt att säga så!
Vi har temavecka i skolan men varken Eve eller Natta skulle dit idag och då kände jag att nej, har inte lust att typ sitta själv hela dagen. Det går bra att vara själv vanliga dagar, då jag på något underligt vis får väldigt mycket gjort (?). Men nu när det är tema-vecka känns det ju inte så rockigt.

Idag har jag hittills hunnit med: Gå upp, äta frukost och städa. Vilket inte ser speciellt mycket ut men jag håller ju på med detta att lugna ner mig själv. Kan säga att det går inte så bra. Jag borde ju egentligen lägga mig i soffan och bara slappa, känna att det är lugnt du hinner Sofie. Men nej. Är det fel på mig?
Vi gjorde ett stresstest igår i skolan. Alla som fått över 35 poäng rekommenderades att söka hjälp. Gissa vad jag fick? Jo 45 (!) Bara jag och eve i hela klassen som fick så högt. Men jag vet inte hur jag ska göra, hur lugnar man ner sig när man vill vara så engagerad som det bara går i allt?
Men jag har slutligen kommit fram till att jag ska lugna ner mig med ungdomssektionen, inte vara med på alla aktiviteter, möten osv. eftersom jag insett att dettta funkar inte. Jag kan inte hålla på såhär, kommer fan få hjärtinfrakt innan jag är trettio!

Idag har jag tänkt såhär: Städa klart, kaffe-break, sätta upp gardiner(!), ut och rida, fixa stallsysslorna, PL(!), spanska- filmen och slutligen ska jag vid sju till Trekå och träna aerobic med Emilia och Lina.

Fan det där var för mycket för en dag va? Hm, får kanske ta bort något...

Jag har förresten bestämt mig för att bli nyttig, eller ja nyttigare än jag är just nu. Jag och Lina tränar på Trekå två dagar i veckan, varvar mellan aerobic, hit n box och spinning. Än så länge håller det faktist i sig och vi tränar för fullt men frågan är ju egentligen hur länge vi kommer orka. Jag klämmer ju in träningarna i mitt speckade schema kan jag säga.
Den andra delen i mitt nya nyttiga jag fungerar inte speciellt bra...

Måndag: Jag: Nu ska jag fan bli nyttig, inte äta godis eller massa fikbröd på veckorna!
Tisdag:   Eve: Oj det är en timme tills bussen går.....
    Vi tittar på varandra....
                 Jag: Okej vi fikar, vart ska vi gå? MEN jag ska INTE äta något gott, bara kaffe.
                 Väl framme vid caféet ser Sofie alla bakelser och det slutar med att jag sttter och käkar kärleksmums med  grädde på.


Självbehärskning? Nej tyvärr jag äger ingen sådan. Fan .


Ha en bra dag!

PUSS på er <3




Kommentarer


Kommentera inlägget här: