Sofie Petersson

Livet i korthet...

****

Kategori:

Okej snart får jag ettt jävla utbrott. min teve funkar inte!!! Eller ja parabolen eller vad man säger fungerar inte. Fyfan, vad ska jag nu göra idag?!
Sitter förövrigt med min kära kaffemugg och pimplar, är det bra mot förkylning? Har fått för mig det men är inte så säker längre. Knarkar nässpray och panodil göra jag också, med andra ord har det mycket trevligt, eller inte!
Det tråkiga är att både jag och Lillemor (hon som har sin häst här) är sjuka och jag är den som är piggast av oss båda så då blir det automatiskt jag som får mocka hennes box, puh. Den hästen pissar floder, ush jobbigt, tungt, tråkigt.

Så dagen kommer inte bli speciellt intressant. Imorgon funderar jag faktist på om jag ska asläpa mig till skolan, missar ju så sjukt mycket när man är borta. Jag kommer ihåg när man var yngre jag, sannerudsskolan i Kil, du kunde vara borta två veckor och ändå hinna med alla uppgifter som gjorts. Men HÄR oh noooo can do. Bajs är det.
Vill faktist även gå till skolan imorgon, inte för den sakens skull att det är speciellt roligt utan för att jag blir galen av att baa sitta. Bara ta det lugnt hela tiden. Ush jag har problem, är det lugnt klagar jag för det och är det för mycket att göra klagar jag för det. Men jag börjar bli rastlös nu. Kan inte förstå mig på människor, exempelvis äldre som gör samma sak varje dag, samma tid samma kanal. Hur fixar man det?

Har läst ur min svenska bok nu också. "Kejsarn av Portugallien" skriven av Selma Lagrlöf. En mycket intressant och bra bok att läsa trots det gamla språket och egentligen ganska luddiga handlingen. Men jag kan inte riktigt bestämma mig för vem jag egentligen ska tycka synd om. Vem som bär ansvaret för den olyckan som familjen utsätts för.


Ha en bra dag och håll er friska!

PUSS & KRAM

Kommentarer


Kommentera inlägget här: