Sofie Petersson

Livet i korthet...

Tanter + ungdomar = katastrof

Kategori:

Då var man tillbaka i skolan igen då. Ush känns tragiskt, men jag ska väl inte klaga. Har ju inte varit här på hela veckan så det är faktist inget synd om mig (:
Har egentligen inte lektion förrän vid halv ett idag men åkte in tidigare för att försöka få något gjort. Vet inte om jag kommer lyckas med detta eftersom jag just nu sitter här och bloggar och alldeles strax ska gå och dricka kaffe med Eve och Natta (?).
Imorgon är det en mycket meningslös dag förresten, fick alldeles nyss reda på av Evelina att de två första lektionerna är inställda precis som idag. Vilket i sig betyder att jag har en enda lektion som vi ändå inte ska göra något vettigt på. Ska jag gå eller inte tro? Okej det hänger på mamma så då kan man ju gissa hur det kommer gå med det.

Märkte förresten en lustig sak imorse på tåget. När jag först kom in så är det alltid fullt men fanns en plats framför en gammal tant. Som vanligt ser tanten grymt sur ut och flyttar inte på sina fötter förrän jag satt mig ner och praktiskt taget trängt mig ner på platsen. Stolen brevid henne ska jag också nämna är upptagen av hennes väska.
När vi sedan kommer fram till Kil kommer en annan tjej in, ingen rör en min och hon får sätta sig på en sån där sits som man fäller ner, vet ni vad jag menar då? SEN strax efter henne kommer en äldre dam in och vips så förvinner väskan som tillhör tanten mitt emot och tanten snett emot praktiskt taget reser sig för att berätta att mitt emot henne där finns det en plats!

Jag blir så trött. Alla ungdomar är inte otrevliga, stökiga och oerhört ouppfostrade.

Puss på er <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: