Sofie Petersson

Livet i korthet...

Finally,

Kategori:

Äntligen har jag fått tag i datorn! Ni förstår, min kära lillebror har blivit en spelnörd. Både han och jag är sjuka, vilket betyder att jag stter vid teven och sover mest hela dagarna men han(!) spelar dator precis hela dagarna. Långt in på natten, hm..
Det är nästan så att jag funderar på om han stannar hemma för att få spela, för så sjuk är han inte så att han inte kan gå till skolan.
Det roligaste av allt med detta spelande är att jag har fått rätt, detta spelande som till en början verkade mycket oskyldigt har nu blivit till ett beroende! Det är lan hit och dit, datorn borta hela helgerna, stanna hemma från skolan och spela dator, utan datorn rastlös, går på högvarv. Nej detta funkar inte. Jag ska strejka! ELLER så får vi fixa schemalagda tider för när datorn får användas, och av vem.
Ska det verkligen behöva gå så lång? Oj oj oj.

Är förresten sjuk, eller ja det har jag redan nämt...Förkyld kan jag då tillägga, igen och går även på en härlig penicillinkur. Vilken dock bara är under några dagar men ja ändå, orka. Allt på samma gång.
När kommer jag någonsin bli frisk igen? Borde jag inte vid det här laget haft alla förkylningsbaciller som man någonsin kan ha? Detta med tanke på att jag varit förkyld till och från, få se nu är det ett halvår?!

Helgen har förresten också varit trevlig. Var på en mycket intressant tjejkväll hos Emilia som senare slutade på ett 20-års kalas. Jobbade lördagen som vanligt, sen har jag bara umgåtts med ett mycket trevligt sällskap.

Okej nu ska jag bege mig in i tevens värld, som vanligt. Ha det bra!

PUSS!


Fredagens värdinna, Emilia <3


Lina var med :)


ja som sagt, kvällen var intressant, heh ;) (carro, lojjsan & jag)


Carro citat: "Detta är jag: sprit, choklad och en dildo" (kanske var det mest drickan som talade för stunden)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: